This campaign is closed

Help Arny: a flood, a fire, a missing insurance

You may also be interested in

Closed
Closed
Closed
Closed
Closed

Help Arny: a flood, a fire, a missing insurance

Help Arny: a flood, a fire, a missing insurance

Help Arny: a flood, a fire, a missing insurance

Help Arny: a flood, a fire, a missing insurance

Help Arny: a flood, a fire, a missing insurance

Arnaldo Mangini
Arnaldo Mangini
Arnaldo Mangini
Arnaldo Mangini
1 Campaign |
Marina di Carrara, Italy
$2,251 USD 47 backers
22% of $10,000 Flexible Goal Flexible Goal
Choose your Perk

Scorri sotto per leggere la mia storia in italiano.

Hi,

my name is Arnaldo Mangini, Arny for my friends and for my audience. I live in Italy and I’m many things all together: a comedian, a clown, an actor, an impressionist, a painter, a nature and animals lover.

On November 5th, 2014, a sudden flood took away both of my family cars. A big loss for everybody, but even bigger for people with a job like mine. A job that makes me travel a lot to places that are usually very far from home. Since November 5th, I have no personal vehicle that I can use for my travels.

Whoever had the misfortune of losing a car because of a natural disaster, at least here in Italy, knows that no insurance would ever pay anything.

As if it wasn’t enough, on December 8th I’ve been struck by another disgrace. My home office and painting studio burned to the ground. All my costumes and stage props burned with it. When I noticed the fire I was at home with Matisse, my white cat. I tried to control the fire, before the firefighters arrived, but I was intoxicated by the smoke and I ended up in the emergency room. Nothing too worrisome, I was fine after breathing oxygen for a while. My dear Matisse is fine, too.

In the fire I lost my make-ups, my toys, my masks, my wigs, my shoes… so many things I collected during my life and I was actively using for my shows.

I also lost most of my paintings, many painting tools and materials, and many many books, mostly art books that were very dear to me.

Here’s what’s worst: the house suffered some structural damage because of the fire, but when I contacted my insurance company to ask for a payout, they answered with a big no. The reason is that my policy does not exist.

You read that correctly: it does not exist. For some strange reason my policy has been closed back in 2008, even though I always paid (and I still pay) the mortgage, which implies the mandatory nature of my insurance policy.

I asked the advice of a lawyer, of course, but I’m aware that a lot of time will pass before the situation will be settled.

The times of the Italian justice system are not compatible with practical needs, though. The roof of my house must be repaired as soon as possible, for my safety, the safety of the people living with me and that of my neighbors.

As of now, though, I have no funds to pay for the renovation, and there’s no way I can figure out how long will it take before the insurance would have my vanishing-policy situation sorted out.

Here’s why I decided to ask for some help that could make the burden of these events a little more bearable.

Thanks for reading my story and thanks to whomever will decide to help me.

Namaste

Arnaldo.

Arny.it

Click here to watch all the pictures


Ciao, mi chiamo Arnaldo Mangini, Arny per gli amici e per il pubblico, e sono tante cose insieme: un comico, un clown, un attore, un imitatore, un pittore, un amante della natura e degli animali. Il 5 novembre 2014 un’alluvione improvvisa ha portato via tutte e due le automobili della mia famiglia. Una grossa perdita per chiunque, ma ancora più grave per chi fa un lavoro come il mio, che mi porta spesso a viaggiare in posti molto lontani da casa. Dal 5 novembre non ho più un mezzo con cui spostarmi. Chi ha avuto la sfortuna di perdere un’automobile a causa di una calamità naturale di questa portata sa bene che in questi casi le assicurazioni non rimborsano nulla.

Come se non bastasse, l’8 dicembre si è abbattuta un’ulteriore disgrazia.

Il mio studio è andato completamente a fuoco e con lui tutti i miei oggetti e costumi di lavoro. Ero in casa da solo con il mio gatto, Matisse, quando mi sono accorto dell’incendio. Nel tentativo di domarlo, prima che arrivassero i pompieri, sono rimasto lievemente intossicato dal fumo e sono finito all’ospedale. Nulla di grave, un po’ di ossigeno e mi sono subito ripreso.

Anche il mio Matisse, per fortuna, sta bene.

Nell’incendio ho perso trucchi, giocattoli, maschere, parrucche, scarpe… un’infinità di cose accumulate nel corso della mia vita e indispensabili per i miei spettacoli.

Non solo: ho perso anche gran parte dei miei quadri, molti materiali che usavo per dipingere e tantissimi libri, soprattutto libri d’arte a cui ero molto affezionato.

Quel che è peggio è che a causa dell’incendio la casa ha subito dei danni strutturali. Quando ho contattato l’assicurazione per chiedere un rimborso, però, mi sono visto rispondere picche. La mia polizza al momento non esiste. Avete letto bene: non esiste. Per qualche arcano cavillo la polizza risulta chiusa nel 2008, nonostante io abbia continuato e continui a pagare il mutuo cui l’assicurazione era vincolata.

Ho dovuto rivolgermi a un avvocato, naturalmente, ma sono consapevole che per risolvere la questione passerà molto tempo.

I tempi della giustizia italiana non si sposano con le necessità pratiche, però. Il tetto della casa deve essere riparato al più presto, per la sicurezza mia, di chi vive con me e dei miei vicini di casa.

Ma c’è un problema: al momento non ho i fondi per pagare i lavori e non ho modo di sapere quanto tempo ci vorrà perché l’assicurazione possa risolvere il problema della mia polizza inesistente.

Per questo ho deciso di chiedere un piccolo aiuto che possa alleviare almeno un po’ il peso di queste disgrazie.

Grazie per aver letto la mia storia e grazie a chiunque deciderà di aiutarmi.

Namaste

Arnaldo.

Arny.it

Clicca qui per vedere tutte le foto

Looking for more information? Check the project FAQ
Need more information
Let us know if you think this campaign contains prohibited content.
Tags for this project

You may also be interested in

Up Caret